Att möta sin kunds efterfrågan och behov

Inte nog med att det finns företag som inte ens räknar in sina kunder i sin verksamhet så skulle jag vilja slå ett slag för det motsatta. Nämligen när företag endast lyssnar på sina kunder när det gäller produktutveckling och allt vad som gäller att faktiskt sälja produkter som kunden vill ha. Varför starta en verksamhet som ändå inte lockar kunder liksom?

Att inte räkna in sina kunder alls i sin verksamhet kanske är att ta i lite, för det gör väl de allra flesta. Annars överlever man väl inte. Men ett företag som verkligen tar kunden på största allvar är L.brador. Här räknar man med att kunden ska tycka till, tänka till och vara den givna personen som svarar på oklarheter när det kommer till vad L.brador ska sälja.

Arbetskläder för hantverkare från L.brador

Dem säljer nämligen arbetskläder för hantverkare och det enda som är fokus är att hantverkarna kan genomgå sin arbetsdag utan att känna att arbetskläderna blir ett hinder. Det handlar om att jobba med material som är bekväma, behjälpliga men också slitstarka och som fungerar i olika sorters miljöer. För oavsett om du är snickare eller rörmokare eller någon annat så ska du kunna köpa arbetskläder för hantverkare från L.brador.

Man utvecklar ständigt sortimentet för att kunna nå professionella hantverkare och samtidigt underlätta deras arbetsdag på så vis att dem känner sig säkrare, mer bekväma men framförallt multifunktionell. Det finns en strävan om att hela tiden involvera kunden och på så vis är jag helt säker på att L.brador har en sjukt hög kundnöjdhet och kan på så vis lyckas länge. Hade jag jobbat i branschen som hantverkare så hade jag garanterat köpt mina arbetskläder här. För företag som lyssnar på sina kunder kommer att komma långt, det är jag säker på!

Kommentarer är stängda.